Netflix planuje zwiększyć ceny. W 2024 r. użytkownicy mogą spodziewać się podwyżek

    Netflix jest aktualnie liderem wśród globalnych serwisów streamingowych. Platforma zdołała zgromadzić ok. 260 mln abonentów na całym świecie, opłacających miesięczny dostęp do bogatej biblioteki filmów, seriali, programów rozrywkowych oraz gier. Eksperci z UBS Securities przewidują, że w roku 2024 wielu subskrybentów musi przygotować się na zwiększenie opłat za korzystanie z usługi.

    Kadr z serialu "1670", jednego z największych polskich hitów Netfliksa
    Kadr z serialu "1670", jednego z największych polskich hitów Netfliksa
    Źródło zdjęć: © filmpolski.pl

    03.03.2024 15:17

    Według analiz wykonanych przez badaczy z UBS Securities, można oczekiwać "przewidywanej" podwyżki cen, ale Netflix na razie nie skomentował tych doniesień oficjalnie. Wiadomo jednak, że firma z USA bada rynek i nie tak dawno zdecydowała się na zwiększenie cen w niektórych kluczowych obszarach.

    W październiku 2023 roku, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Francji i Wielkiej Brytanii zostali zobligowani do uiszczenia opłat wyższych o 20% za korzystanie z podstawowego planu subskrypcyjnego (11,99 dol. zamiast dotychczasowych 9,99 dol.). Netflix równocześnie podjął skuteczne kroki w kierunku zapobiegania dzieleniu się kontami między osobami, które często się nie znają – zakładając, że jedno konto ma przysługiwać pojedynczemu gospodarstwu domowemu.

    Nie tylko analizy ekspertów, ale również wypowiedzi jednego z dyrektorów Netflixa, Grega Petersa, wskazują na potencjalne podwyżki cen. W ubiegłym roku firma ograniczyła wprowadzanie kolejnych podwyżek cen, rozważając jednak prośbę do swoich klientów o akceptację nieco wyższych opłat, aby móc inwestować w nowe, wysokiej jakości filmy, seriale i gry.

    Aktualnie, miesięczny dostęp do Netflixa w Polsce kosztuje 29, 43 lub 60 zł, w zależności od wybranego pakietu. Dla porównania, Disney+ jest dostępny za 37,99 zł miesięcznie, HBO Max za 29,99 zł, a SkyShowtime za 24,99 zł.

    Portal Wirtualnemedia.pl podkreślił, iż Netflix nie ujawnia danych dotyczących liczby polskich użytkowników. Według informacji z Mediapanel, w listopadzie 2023 roku, platforma – zarówno strona internetowa, jak i aplikacja mobilna (bez smart tv) – zgromadziła 10,33 mln użytkowników. Globalnie, abonament na Netflixa opłaca około 260 mln osób.
    W trzecim kwartale 2023 roku, Netflix przyjął blisko 9 mln nowych subskrybentów, a jego przychody wzrosły o 8% w skali roku, osiągając wartość 8,5 mld dolarów.

    W 50. odcinku podcastu "Clickbait" podziwiamy serial "Pan i Pani Smith", omawiamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" oraz analizujemy „netflixową zdradę”. Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz również posłuchać poniżej:

    Wybrane dla Ciebie
    © Popularne.pl
    ·

    Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.