Zmiany w TVN. Nie skończy się tylko na ramówce
W stacji TVN nie widzieliśmy takiej rewolucji od przeszło dziesięciu lat. Wiosenny harmonogram pełen nowinek to dopiero początek tego, co dla widzów przygotowała Lidia Kazen wraz ze swoim zespołem. Telewizja pochwaliła się już odświeżeniem wizualnym, lekko zmienionym logo oraz nowym hasłem. – TVN jest gdzie indziej, niż był 10 lat temu – wyjaśnia Robert Przyszlak, szef działu kreacji i samopromocji.
W przeciwieństwie do ramówki Polsatu, zaprezentowanej na początku lutego, która postawiła przede wszystkim na dobrze znane i lubiane formaty, TVN wprowadzi kilka dużych nowości. Pierwsze odcinki "The Traitors. Zdrajców" już za nami i zostały one ciepło przyjęte przez publiczność, a kolejne trzy programy: "Czas na Show. Drag Me Out", "Pokonaj mnie, jeśli potrafisz" oraz "MasterChef Nastolatki" mają się pojawić niebawem. Wiosna 2024 roku przyniesie w TVN-ie historyczną metamorfozę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzieje się w TVN-ie. Nowe logo, oprawa antenowa i hasło
Robert Przyszlak podzielił się informacjami o nadchodzących zmianach w rozmowie z Wirtualnymi Mediami. – O Wprowadzona ponad 10 lat temu oprawa TVN-u nadal jest świeża i pasuje do marki. Ale dekada to kawał czasu. W mediach zmieniło się przez ten okres bardzo wiele, TVN jest też gdzie indziej, niż był – wyjaśnił dyrektor kreacji i autopromocji w TVN Warner Bros. Discovery.
Opracowanie nowego wizerunku zlecono argentyńskiemu Superestudio. – Chcieliśmy pozostać zgodni z naszą tożsamością – jZależało nam, by pozostać wiernymi naszej tożsamości – temu, że TVN jest dużym, profesjonalnym kanałem rozrywkowym, ale też takim, na którym widz może polegać, istotnym. (...) Zyskało to na znaczeniu szczególnie w ciągu dwóch, trzech ostatnich sezonów, gdy stacją kieruje Lidia Kazen – dodał Przyszlak.
Zmiany te są elementem szeroko rozumianej strategii. – Zmiana oprawy oparta o koncept "United" jest pochodną kierunku, który obraliśmy już zeszłej jesieni. Nasze gwiazdy w filmach mówiły o swoich wartościach: wolności, odwadze, szacunku, rodzinie czy tolerancji. To są dokładnie te same wartości, którymi kieruje się marka TVN. Więc ta oprawa ma pokazać, że "TVN to coś, co nas łączy" – wyjaśnił.
Nowa oprawa TVN na wiosnę 2024 - zobacz zmianę!
Rozszerzona paleta barw i zastąpienie koloru żółtego przez biały
Gama barw stacji została znacznie rozszerzona. Teraz obejmuje kolory zielony, czerwony, żółty, biały, granatowy i jasnoniebieski, przy czym ten ostatni nadal pozostaje kolorem dominującym. To właśnie te odcienie będą wykorzystywane między innymi w grafikach promocyjnych, gdzie na stałe "zamieszkają" gwiazdy poszczególnych programów. – Cała idea nowej oprawy sprowadza się do trzech podstawowych faz: przyciąganie, połączenie i reakcja – mówił Przyszlak.
Logo TVN-u również uległo zmianie, gdzie zaktualizowano odcień niebieskiego w kole otaczającym słowo "TVN", natomiast nazwa stacji jest teraz w kolorze białym, a nie jak wcześniej żółtym. Według naszego rozmówcy, który początkowo sceptycznie podchodził do możliwości odświeżenia logo tak, aby wciąż było rozpoznawalne, dzięki tym zmianom stało się ono "bardziej młodzieńcze i lekkie". Zmienił się również sposób komunikacji stacji, zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych.