Jak przytyć?

O rany, kto we współczesnym świecie kultu szczupłej sylwetki zastanawia się jak przytyć? Są takie osoby i jest ich nie mało. Komuś kto ma normalna przemianę materii lub wręcz tendencje do tycia takie pytanie może wydawać się absurdalne. Ale to wcale nie jest takie proste. Nie wystarczy po prostu zacząć się obżerać. Poza tym nie sztuką jest przytyć ale sztuką zrobić to tak by nie stracić na urodzie. Jak przytyć? Szczególnie niektórych partiach np. na twarzy, w piersiach czy w nogach i to w krótkim czasie? Sprawa wcale nie jest taka prosta jak się powszechnie wydaje. Dla wielu osób zdobycie kilku dodatkowych kilogramów jest znacznie trudniejsze niż dla innych ich zgubienie.

Najpierw poznaj przyczynę

Zanim zaczniesz opychać się pączkami, bułkami i frytkami wybierz się do lekarza. Po pierwsze dowiesz się czy rzeczywiście twoja chudość jest nadmierna. Może to tylko kwestia twojego osądu, kwestia czystko estetyczna i zamiast tyć wystarczy rozwinąć odpowiednie partie mięśni. Ale nie można zapominać, że czasem nadmierna szczupłość i fakt, że mimo spożywania sporej ilości jedzenia nie tyjemy może być objawem wielu chorób w tym ciężkich. Zanim zaczniesz się tuczyć sprawdź czemu ie możesz przytyć. Jeśli wyeliminujesz ewentualny stan chorobowy możesz szukać sposobów na przybranie na wadze.

Za chudy? Za chuda? Czas na dietę

No nie, jak to? Na diecie są osoby, które chcą schudnąć. Ktoś kto chce przytyć może jeść wszystko, dużo i nie patrzeć na skład posiłków. No cóż, zła wiadomość. Nic bardziej mylnego. Żeby skutecznie i długotrwale przytyć należy w zasadzie stosować się do podobnych zaleceń jak wówczas gdy chcemy schudnąć. Nasza dieta powinna być zdrowa i urozmaicona dzięki czemu organizm wykorzysta wszystkie dostarczone składniki, powinna być regularna. Nieregularne jedzenie jest wrogiem zarówno chudnięcia jak i tycia. Postaraj się w podobnych porach jeść 3 główne posiłki oraz wprowadź przynajmniej dwie wartościowe przekąski. Jeśli wydaje ci się, że nie dasz rady tyle zjeść w ciągu dnia – staraj się jeść takie produkty, które zawierają dużo kalorii w niewielkiej objętości. Na przykład orzechy. Stosuj triki podnoszące kaloryczność posiłków ale nie zwiększające ich objętości. Np. dodając zamiast jogurtu śmietany.

jak przytyćUdostępnij

Ruszaj się

Jeszcze ruch? W życiu nie przytyję. Znów błąd. Dzięki ruchowi mamy szanse zwiększyć swój apetyt i wzmocnić mięśnie. Niektóre dyscypliny sportowe jak np. kulturystyka pozwolą Ci „przytyć” miejscowo co jest w zasadzie nie możliwe w inny sposób. Chcesz przytyć w piersiach lub nogach? Nie osiągniesz tego żadną dietą. To może Ci tylko zapewnić rozrost mięśni tych partii. Nie nastawiaj się, że stanie się to szybko. Ale efekty będą świetne. Naprawdę pokrycie się galaretowatym tłuszczem to nie jest dobry pomysł nawet dla najszczuplejszej osoby – ale wyrobienie ładnej muskulatury dla „chuderlaka” jest estetycznym zbawieniem. Poza tym trener na siłowni pomoże Ci także dobrać dietę i suplementy, które mogą być w twoim przypadku po prostu konieczne by w krótkim czasie zmienić swoją sylwetkę.

Odpoczywaj

Bez odpoczynku, regularnego snu będzie ci bardzo trudno przytyć. Nie tylko chodzi o sen czy dłuższy odpoczynek ale też o długofalowe unikanie stresu. Znasz powiedzenie, że „nerwy go zżerają”. Tak, u niektórych to działa dosłownie i życie w permanentnym stresie i zdenerwowaniu uniemożliwia przytycie. Nadmierny niepokój jest w stanie spalić te wszystkie dodatkowe kalorie, które udało ci się przemycić w diecie przez cały dzień.

Fotografie: pixabay.com