Jak poprawić sobie humor – skuteczne triki

Powodów, dla których cierpimy na złe samopoczucie jest wiele. Zdarzenia losowe, pora roku, aura na zewnątrz, natłok obowiązków czy kłopoty w związku – to wszystko może powodować, iż nasz nastrój będzie daleki od pożądanego. Jak poprawić sobie humor? Kilka prostych i codziennych czynności będzie w tej kwestii niezwykle przydatnych.

Jak poprawić sobie humor jesienią?

Jesień, pełna deszczowych, zimnych i szarych dni jest najcięższą dla naszego samopoczucia porą roku. Długie wieczory, brak kontaktu z odświeżającym światłem słonecznym czy opadające liścia drzew wywołują smutek. Aby wprowadzić odrobinę kolorytu do swojego życia, warto postawić na zagraniczne wakacje, w lokalizacji pełnej słońca i zieleni. Nie każdy jednak może sobie pozwolić na tego typu kurację. By nie pozostać w depresji jesiennej, spróbuj zająć swoje myśli nową ideą czy aktywnością fizyczną. Zapisz się na kurs gotowania, wybierz na zakupy i wreszcie zdecyduj na nabycie czegoś, co będzie służyło jedynie przyjemności bądź odwiedź saunę. Jej wszechogarniające ciepło zapewnia uczucie szczęścia i umożliwia szybsze pozbycie się toksyn z ciała. Kubek gorącego kakao, ulubiona książka i koc to szansa na szybką naprawę nastroju, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

jak poprawić sobie humorUdostępnij

Jak poprawić sobie humor w szkole czy pracy?

Natłok obowiązków, jakie spływają na nas, gdy przebywamy w szkole lub pracy powoduje, iż często tracimy motywację do działania. Jeżeli przyczyna tkwi w nadmiernym przeciążeniu organizmu, to spróbuj inaczej zorganizować swój czas i pominąć czynności, które nie są niezbędne. W przypadku, kiedy źródłem złego humoru jest czynnik ludzki, to pora zmienić towarzystwo (a może nawet pracę?). Małe rzeczy, które możesz robić na co dzień, to postawienie na biurku zdjęcia najbliższych – w chwilach zwątpienia będziesz w stanie zmotywować się ich obecnością do dalszego działania. Zbawienny wpływ na nasze zdrowie i dobre samopoczucie ma także kontakt z naturą. Zainwestuj w kwiatka, który będzie posiadał strzeliste i duże liście – takiego typu formy i dodatkowy tlen, na pewno wpłyną pozytywnie na Twój organizm. Potrzebujesz porcji codziennego relaksu? Postaw na ruch – przynajmniej w wersji krótkiego spaceru. Jak się do niego zmotywować? Wysiądź z tramwaju dwa przystanki wcześniej niż zwykle, wybierz schody zamiast windy a planując małe zakupy, lepiej pojedź na nie na rowerze, niż używając własnego samochodu.

Jak poprawić sobie humor po rozstaniu z partnerem?

Sytuacja ta potrafi wywołać znaczący spadek nastroju – po depresję włącznie szczególnie, jeżeli nastąpiło na skutek zdrady bądź innych, burzliwych wydarzeń. Najlepszym sposobem na radzenie sobie w takich sytuacjach jest ponowne skupienie się na własnej osobie i powrót do czynności, które zaniedbaliśmy będąc w związku. Skutecznym lekarstwem dla wielu osób jest rzucenie się w wir pracy i aktywności fizycznej. Wysportowana sylwetka oraz dobra kondycja, znacząco wpływają na stan zdrowia i wysoką samoocenę. Podczas treningów, czy zamykania dużych projektów w pracy, nasz organizm mobilizuje się maksymalnie i po udanej próbie wydziela endorfiny – hormon, który odpowiada za uczucie szczęścia. Odstresowanie się za pomocą alkoholu będzie krótkotrwałe i najprawdopodobniej doprowadzi do kaca, który nie ma nic wspólnego z dobrym humorem. Lepszą alternatywą jest wyznaczenie sobie konkretnego celu (np. wyjazdu krajoznawczego), na którym skupimy nasze nadzieje i plany. Wyznaczając konkretny punkt do którego dążysz, chwilowe, codzienne niepowodzenia, nie będą Cię zajmowały aż tak bardzo.

Fotografie: pixabay.com